Actief in Vuokatti!

15 augustus 2017 - Vuokatti, Finland

In Vuokatti aangekomen na een lange dag valt het huisje een beetje tegen....dat is op zich wel logisch, want de huisjes tot nu toe waren ook wel erg luxe!
Het huisje is op zich prima, maar een beetje minder hip ingericht en een stuk kleiner dan de vorige huisjes (deze heeft maar 1 badkamer)...we zijn gewoon verwend geweest!!!

De eerste dag in Vuokatti zijn we naar een klimpark in de bossen geweest. Met z'n allen de hoogte in! Best een uitdaging op bepaalde stukken, maar de kids gingen zonder enige angst vloeiend de tracks af! Bas en ik zijn ook mee omhoog gegaan....ook heel vloeiend...op bepaalde stukken dan ;-) Na deze actieve middag in de heerlijke zon lekker BBQ-en achter het huis. Dat gaat hier iets anders dan in Nederland....heel gezellig met z'n allen in een huisje rond de BBQ.

De tweede dag Vuokatti maken we een heerlijke wandeling " Eino Leinon". Onderweg natuurlijk weer houtgehakt bij 1 van de vuurplaatsen. Hier zijn de vuurplaatsen zelf in huisjes zodat je het hele jaar lekker warm kan worden in de bossen!
Onderweg hebben we uiteraard weer blauwe bessen geplukt, want dat hoort erbij hier in Finland.

Op tijd naar huis om te eten, want om 6 uur moeten we klaar staan om te gaan snowtuben! Babet en Cas hebben de baan helemaal voor zichzelf! Een uur lang racen ze op een band in een sneeuwtunnel naar beneden....dikke lol!

Morgenvroeg gaan we op tijd op weg naar Savonlinna naar een B&B, waar om 6 uur een heerlijk maaltje voor ons klaarstaat....kan niet wachten.

Foto's volgen snel....de wifi wil nog niet echt

1. Opa en oma:
    16 augustus 2017
    En weer drie dagen vol avonturen. Voor morgen een goeie reis. We zijn benieuwd naar jullie nieuwe B&B onderkomen.
  2. Ina en Theo:
    16 augustus 2017
    Wat een avonturen. En Finn Julie filmpjes erbij. Wij genie ten met Julie mee. Miss you xxxxxxxxxx
  3. Ome Koen:
    16 augustus 2017
    Ja ja zag de worstjes al voorbij komen op de bbq, wat zag dat er lekker uit!!
    En Cas vet man, dat jij zo alleen over de tokkelbaan heen ging. Zag er super vet uit op jhet filmpje.