Helsinki - trein

6 augustus 2017 - Helsinki, Finland

Na opnieuw een heerlijk ontbijt, zien we, na 28 uur op zee, Helsinki in de verte verschijnen!

Het aanmeren gaat heel soepel en in minder dan een half uur staan we op het vasteland. We besluiten de stad nog even een verrassing te laten en gaan rustig de kustlijn verkennen! Het weer is wederom heerlijk. Een wandeling richting de Finse Oostzee is heerlijk.

Op zoek naar een supermarkt om wat lekkers voor straks op de trein mee te nemen zien we tot onze verbazing dat de LIDL ook Finland heeft bereikt.....dat hadden we niet verwacht.

Nog even een foto van de skyline van Helsinki en dan op naar de trein. We zijn heel erg vroeg, maar de trein mag alvast aan boord!. Wij moeten nog behoorlijk lang wachten.  Als de trein eenmaal op het perron staat is het snelsnel instappen....om tot de conclusie te komen dat onze slaapcoupe op slot is.....hoe kan dat nu? Cas en mama in de stress......gewoon verkeerd gekeken. We liggen op de 2e verdieping.

Kaarten in de trein  auto op de trein  Babet coupe

Na een potje kaarten besluiten we toch langzaam te gaan slapen het is morgenvroeg weer vroeg dag...en dan is Cas jarig!!

1. Opa en oma:
    11 augustus 2017
    Ik denk een foutje? Als jullie op zoek gaan naar een supermarkt vinden jullie een Lidl. Op zoek naar iets lekkers voor op de boot, maar ik denk dat dat voor in de trein moet zijn? En....... de trein aan boord of de auto aan boord?
    Ha,ha,ha!!!!
  2. Ina en Theo:
    12 augustus 2017
    Maak er maar iets
    heel bijzonders van.
    Dit zie je waarschijnlijk maar een keer.
    Lieve kusjes mams en pap
  3. Ome Koen:
    13 augustus 2017
    Gaaf man, om zo met de trein te gaan.
    xXx